Friday, November 7, 2008

Blog Pertama Aku

Assalamualaikum,

Semalam aku selamat mengendalikan Taklimat Blog untuk department aku, dengan berjayanya kursus tu aku pun setup blog aku sendiri, sebenarnya da lama ada aku tak isi apa apa je kat sini.
aku sertakan gak gambar- gambar taklimat tu dalam blog aku ni.

Apa yang aku nak share dengan korang yang baca blog aku ni. Blog aku ni menggunakan domain percuma dari co.cc. Apa yang bestnya tukar domain ni, takde ape sebenarnya cuma blog aku tak la macam blog - blog lain yang diakhir domain dieorang menggunakan .blogspot.com. Blog aku menggunakan co.cc satu lagi perkhidmatan percuma untuk blogspot korang. Jadi sepatutnya alamat blog aku adalah www.mnnama.blogspot.com tapi aku ubah jadi www.mnnama.co.cc baru la standard sikit..

Macam mane nak ubah domain blogspot. Senang je pegi ke www.co.cc register kat situ kemudian pilih URL Forwarding. Tunggu 48 jam untuk comfirmation untuk URL Forwarding.
ok selamat mencuba.

1 comments:

jesseshinoda said...

wah....tahniah ahhh.
mnnama?what it mean..