Friday, January 16, 2009

Mari Menderma ke Tabung Palestine

Hari ini Jumaat, lewat siot aku ke pejabat kul 8.30 pagi aku sampai. Cuaca arinie agak panas, bila tiba tengah ari sampai la waktu Solat Jumaat, hari ni aku solat kat Masjid Wadi Hassan, selalu aku gi kat Masjid Kolam Air je.. sampai kat masjid aku tgk ade sekumpulan lelaki berkumpul edarkan kain dan poster untuk protes kezaliman rejim zionis. Lepas selesai solat Jumaat Kumpulan ni pon berkumpul bersama orang awam, Kumpulan Pengusaha Malambar, Persatuan Peniaga India Muslim la agak nya yang menganjurkan demonstrasi ni. Bagusnya kumpulan ini berjaya mengutip sebanyak RM40 Ribu dari persatuan mereka untuk disumbangkan kepada mangsa perang di Palastine. sedih marah pon ade bila aku dgr kekejaman rejim zionis bagi kite di Malaysia ini aku setuju sangat dengan kita hulur bantuan derma kepada palestine, sekurang-kurang ada gak tanggungjawab kita untuk membantu umat Islam kat sane. lepas aku tgk demonstrasi tu aku gi makan nasi padang cathay, sedap siot... tak leh angkat hari ni Abg Hamzah yang belanja.. terima kasih abg Hamzah lain kali belanja lg.


0 comments: